Dumlekakor

Du behöver: 

200 g smör eller margarin
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Fyllning:
1 påse Dumle
1 ask Noblesse


Gör så här:
Blanda samman margarin, socker, vetemjöl och bakpulver till en smidig smet, gärna i en matberedare. Låt degen vara i kylen ett stund innan du rullar den till kulor och lägger i aluminiumfolieformarna som står på en plåt.
Tänk på att de växer en del i ugnen sen, så ta inte för mycket deg i formarna.
Tryck ner en dumlekola i varje form. De ser väldigt stora ut till den lilla kakkulan, men som sagt - tänk på att de sväller i ugnen.
Grädda kakorna mitt i ugnen i 175 grader, i ca 15 minuter.
När kakorna är klara ska de ha flutit ut i formen och vuxit över dumlekolan som även den smälter under gräddningen. Tänk på att inte grädda dom för länge så dom blir för mörka för då blir dom hårda.
Lägg på en Noblesse på varje kaka efter att du tagit ut dom ur ugnen.
Låt dem svalna på galler.

Kommentarer
ems skrev:

det var ingen fara med min näsa ;) den la sej, pust*

läkaren sa att om det blir värre o så får jag komma in ;)

2010-03-08 | 21:59:26
Milla skrev:

Oh gud va goda dom var :O :D Här hemma finns det för tillfället bara torra tråkiga jordnötskakor xD

2010-03-13 | 23:21:36
Blogg: http://mrsmilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0