Busschaufför talar ut:

"hon smekte mig på låret"

Onsdag, Det var på onsdagseftermiddagen klockan 17.10 som polisen fick in en anmälan av en busschaufför i regionen som kör för Kalmar länstrafik. Han hade kört linje 39, från Västervik till Totebo, då en ung tjej plötsligt kommer fram och smeker chauffören på låret.
"Jag blev chockad", säger mannen som är i femtioårsåldern.

Flickan, som är i sjuttonårsåldern, sitter nu häktad och har förhörts ett flertal gånger. Hennes kompis, som satt brevid sjuttonåringen hela resan har förnekat, medan en annan passagerare vittnade om det som hänt.
Kompisen berättar att båda var trötta på att bussen alltid stannar i Hjorted på vägen hem, även att det aldrig går på någon person, och att idag fick de båda nog. "Hon gick fram och frågade om han kunde åka, men jag såg inte om hon tog han på låret", säger hon.

Brottet är inte uppklarat ännu, men det ser ut som att sjuttonåringen kommer bli dömd för sexuell trakasseri mot tjänsteman och få 78 timmars samhällstjänst och en prick i registret. Kompisen får samhällstjänst för antydan till brott och för att ha varit oärlig vid förhör.
Busschauffören blev direkt efter resan körd till psyket, men läget ser stabilt ut och han får förmodligen komma hem om några dagar. "Köra buss kommer jag nog inte göra på ett tag", säger chauffören själv.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser!)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0